Toelichting foutmeldingen werknemersgegevens 1e halfjaar 2021

De Belastingdienst heeft de ‘Toelichting foutmeldingen werknemersgegevens bij de aangifte loonheffingen 1e halfjaar 2021’ gepubliceerd. In deze tekst vindt u uitleg over en oplossingen voor fouten in de werknemersgegevens waarvoor u een foutenrapport kunt ontvangen.
Delen:

De Belastingdienst kan bij de geautomatiseerde controle van de aangifte loonheffingen, fouten in de werknemersgegevens constateren die niet tot een weigering van de aangifte leiden. In dat geval krijgt de werkgever een foutenrapport ‘Foutmeldingen werknemersgegevens’. U vindt de toelichting hier.

In dit foutenrapport staat informatie over het type fout met een korte omschrijving en een instructie om de fout te herstellen en in het vervolg te voorkomen.

U moet deze fouten herstellen. Dit is in het belang van u en uw werknemers.

Let op!
De toelichting is een aanvulling op de ‘Gegevensspecificaties aangifte loonheffingen 2021’ en bevat dus minder uitgebreide informatie.

Lees ook: Aangifte loonheffingen 2021: zo doet u dat